Leeractiv 2

Leeractiviteit 2 Theoretisch kader
Je hebt een goede vraagstelling staan, maar hoe moet je nu verder? Welke literatuur is relevant voor jouw vraagstelling? Wat is goede literatuur en hoe bespreek je deze op kritische wijze?
Tijdens deze leeractiviteit besteden we aandacht aan de eisen die gesteld moeten worden aan een goed theoretisch kader.
Gedurende deze leeractiviteit werken we onder andere aan de volgende competenties: 3.1 en 6.1. Het doel van deze bijeenkomst is dat je precies weet hoe je de juiste literatuur kunt vinden en dat je in staat bent op kwalitatief goede wijze een heldere en evenwichtige literatuurstudie te presenteren.

Voorbereidingsopdrachten (onbegeleid)
2.0 Bestudeer Van der Donk e.a. (2012) Hoofdstuk 4.
2.1 Bestudeer Saunders e.a. (2011) hoofdstuk 3 en 10.
2.2 Maak een model van jouw belangrijkste concepten.
2.3 Zoek in ieder geval 1 goed onderzoeksartikel dat relevant is voor jouw onderzoek.
2.4 Maak een analyse van dit onderzoeksartikel.
2.5 Neem je model en analyse van je onderzoeksartikel mee naar deze leeractiviteit.

Programma
(Programmaonderdelen zijn indicatief)
 Zoeken van goede onderzoeksliteratuur.
 Ordenen van de literatuur.
 Kritisch bespreken van de onderzoeksliteratuur
Suggestie voor de onderzoeksbegeleiding:
 Bespreken van de hoofd- en deelvragen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s